ام آر آی 1/5 تسلا


دستگاه ام آر آی 5/1 تسلای زیمنس مدل  MAGNETOM Aera

ام آر آی یا روش تصویر برداری با تشدید مغناطیسی، یکی از روش های پیشرفتۀ تصویر برداری پزشکی است. با استفاده از این روش میتوان تصویر بافت های درونی بدن را دید. ام آر آی یکی از بی ضررترین دستگاه های عکس برداری پزشکی محسوب می شود. افرادی که دارای باتری قلبی، لنز چشمی، تتوهای خیلی زیاد روی بدن هستند نمی توانند از این دستگاه استفاده کنند.

 بسته به عضو مورد نظری که قرار است عکس برداری شود زمان انجام ام آر آی متفاوت است. مثلاً مدت زمان ام آر آی مغز با ام آر آی قلب متفاوت است. امکان خطا در این دستگاه که پیشرفته ترین دستگاه ام آر آی اهواز و استان است وجود ندارد. صدای ام آر آی برای بعضی افراد ناخوشایند است. در این دستگاه امکان انجام ام آر آی به صورت بی صدا وجود دارد.

معرفی دستگاه ام آر آی 5/1 تسلای زیمنس مدل  MAGNETOM Aera:

دستگاهی که در مرکز اکسین موجود است بهترین دستگاه ام آر آی اهواز و کل استان است.

 

·         قطر تونل دستگاه ۱۰ سانتیمتر از دستگاههای دیگر بزرگتراست. طول تونل نیز به 145 سانتیمتر کاهش پیدا کرده که تصویربرداری با آن  نسبت به دستگاههای دیگر خیلی راحتتر است.

·         این دستگاه با قطر تونل عریض تر و طول تونل کوتاه تر، باعث راحتی بیماران می شود. این دستگاه به از بین بردن مشکل ترس از تونل برخی از افراد کمک زیادی کرده است. زیرا برخی افراد هنگام ام آر آی مغز، قلب، کلیه و غیره... بدلیل فضای تنگ دستگاه دچار اضطراب می شوند.

·         تونل عریضتر ورود بیماران به داخل تونل با وسایل جانبی خاص و سیستمهای تثبیت را امکان پذیر کرده است.

·         صدای ام آر آی برای برخی از بیماران آزاردهنده است. با این دستگاه امکان تصویربرداری بدون صدا وجود دارد و برای راحتی بیمار موسیقی آرامش بخش پخش می شود.

·         انجام همۀ ام آر آی های روتین و تخصصی در سطح پیشرفته با این دستگاه امکان پذیر است.

 

سایر مزایای دستگاه ام آر آی 5/1 تسلای زیمنس:

·         این دستگاه مجهز به نسل چهارم تکنولوژی RF موسوم به 4 G Time است. زیمنس به صورت انحصاری مسیر دریافت سیگنال ام آر آی و نیز مسیر ارسال RF را دیجیتال کرده است.

·         انتقال این سیگنال ها با فیبر نوری انجام می شود.  

·         عدم نیاز به جابجایی کویل ستون مهره ها به عنوان پر استفاده ترین کویل ام آر آی.  اتصال بدون کابل برای کویل سر و گردن، گردش کار در مرکز ام آر آی را بهبود می بخشد؛ و زمان قرارگیری بیمار در وضعیت مطلوب جهت عکسبرداری را کاهش می دهد.

 

 







توصیه های مهم:

- برای انجام ام آر آی مغز و به طور کلی سر و صورت، بانوان از آرایش صورت اجتناب کنند. چون باعث اختلال در تصویر می شود. (همچنین از داشتن لنز آرایشی در زمان ام آر آی مغز و در کل ام آر آی سر، خودداری کنید)    

- بعد از ام آر آی مغز، قلب، ستون مهره ها و غیره... در صورت تزریق دارو، بیمار مایعات زیادی مصرف کند. استفاده از این دستگاه که بهترین دستگاه ام آر آی اهواز است، کمترین عوارض را دارد.

- بعضی افراد در مکان‌های تنگ و باریک دچار هراس می شوند یا به دلیل درد نمی‌توانند مدت زیادی بی‌حرکت بمانند. برخی افراد نیز از صداهای بلند مانند صدای ام آر آی هراس دارند. اگر این مشکلات را داشتید حتماً پرسنل پذیرش را از قبل مطلع کنید.

- شما میتوانید همه روزه به صورت 24 ساعته برای رزرو نوبت اقدام فرماید. نوبت دهی در این مرکز برای رفاه حال شما عزیزان به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است.



تمام حقوق مادی و معنوی برای مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز محفوظ است.