پانورکس و پری اپیکال

خانه بخش ها پانورکس و پری اپیکال

پانورکس و پری اپیکال

پانورکس چیست ؟

دستگاه پانورکس یکی از دستگاههای بسیار مهم در دندان پزشکی است که وظیفه آن عکسبرداری از دندان ها به صورت پانوراما و کامل برای تشخیص پوسیدگی ها و ... می باشد . این دستگاه با امکان تنظیم حالت های متفاوت و تغییر کنتراست. روشنایی و اشعه گاما شرایط تصویربرداری مناسب حتی از کودکان را نیز مهیا می سازد . حسگرهای مورد استفاده در این دستگاه سی تی اسکن است که تاثیر مستقیم و بسزایی در افزایش کیفیت درمان های دندان پزشکی خواهد داشت.

علاوه بر افزایش کیفیت گرافی، از مزایای دیگر دستگاه می توان به کاهش مدت زمان تصویربرداری کلی دندان ها اشاره کرد. زمان تصویربرداری نسبت به دستگاه پانورکس قدیم از 17 ثانیه به 10 ثانیه کاهش یافته است. همچنین بلافاصله بعدازانجام تصویربرداری میتوان تصویر پانورکس را در مانیتور مشاهده و در صورت نیاز با تغییر تنظیمات تصویر بهتری بهینه کرد. این قابلیت باعث به صفر رسیدن آمار پرت فیلم شده است .



ویژگیهای منحصر به فرد دستگاه پانورکس دیجیتال PAPAYA PLUS  :

  1. ایجاد تصاویر با کیفیت عالی به همراه کاهش چشمگیر دوز اشعه و کوتاهترین زمان تصویربرداری
  2. کاربری بسیار آسان شامل قابلیت انتخاب کیفیت تصاویر، تنظیمات برای پایین آوردن تاثیر اشعه بر روی شخص، قابلیت تصویربرداری سه بعدی(3D) و توموگرافی با امکان قابلیت به روز رسانی عملکرد توموسنتر، حذف اختلالات تصویری ناشی از حرکت بیمار با سرعت بالای اسکن پانوراما (9ثانیه) و سفالو (4ثانیه)
  3. قابلیت ویرایش، ذخیره، ارسال و مدیریت تصاویر بر روی شبکه (HIS ,RIS ,PACS)


پری اپیکال:
رادیوگرافی پری اپیکال رایج ترین رادیوگرافی در دندان پزشکی است. فیلم ها در داخل دهان قرار میگیرد و از دندان یا ناحیه مورد نظر رادیوگرافی تهیه می شود . برای پوسیدگی دندانها، ضایعات انتهای ریشه مثل کیست و کرانولوم موقعیت قرارگیری ایمپلنت ها، اندازه گیری طول فایل ها در درمان ریشه و ... استفاده میشود.


پری اپیکال مدل X-MIND unity  از شرکت ACTEON

این دستگاه تشخیصی پزشکی شرکت de Gotzen S.r.I.-ACTEON طراحی و ساخته شده است و نتیجه سالها در صنعت تصویربرداری پزشکی، رادیولوژی و برنامه های کاربردی پیشرفته الکترونیکی است. این دستگاه در رادیولوژی دندان یک گام جلوتر است. دستگاه X-MIND، دستگاهی با اشعه X برای عکسبرداری داخل دهانی جهت استفاده در رادیوگرافی تشخیصی دندان به منظور درمان بیماریهای دندان، فک و ساختار حفره دهان، دندانپزشکی عمومی و ایمپلنت های دندانی است .


تمام حقوق مادی و معنوی برای مرکز جامع تصویربرداری پزشکی اکسین اهواز محفوظ است.